BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, December 24, 2010

Alhamdulillah....

syukur padaMu Ya Allah
result final da tau
result sambung blaja pun da tau
kenduri kesyukuran da setle

semuanye berjalan dgn jayanya
kepada semua kwn2 yg sanggup dtg dr jauh masa kenduri aritu
thanks a lot to
ieda,nabilah,naq,syarina,syarini,atien,cik ah,saudara amato,acap n safa

walaupun semua ade keje
sibuk ngan family
tapi korang dtg jgk
syg korang semua

selesai je kenduri kt umah
maka b'mula la p'cutianku
walk-walk eat air
huhu
p umh ida di ipoh
p umah nabilah di kedah
p langkawi
alhamdulillah
semua b'jln dgn lancar
thanks to all yg t'libat
kwn2 ida & kwn2 nabilah
insyaAllah lain kali kite p ramai2 lg

result utk final sem ni alhamdulillah
still lg 3.00 an above
dan
cgpa pun naik 3.00
tp ape yg menjadi kemusykilan result utk subjek 1 group
assignment yg anta sama tp dpt result lain2
kitrg disuggestkan utk recheck blik
tp wat ms ni result xkuar lg
mintak2 la ada peningkatan

tawaran sambung blaja
first skali aku amat b'syukur
aku dpt twrn cos pilihan p'tama aku mintak
tp bile tgk pd tempat yg ditawarkan
adoyyai
apesal aku sowg2 je yg dihanta ke Jengka
da la jauh dr family
kwn2 xde sowg pun dpt kt sana
nak mintak tukar pun susah
tp ape yg bleh wat
usaha takat termampu
semoga keputusan yg keluar adalah yg terbaik buatku
.........
btw Congrats to all my friends yg dpt smbg blaja
&
wat yg lain2 insyaAllah ade rezeki akan tibe la masanye
..........
xlupa juga kepada semua lecturer KPTM Kb & jg staff yg byk membantu & mencurahkan segala ilmu
yg byk mendoakan kejayaan kami
thank you so much
love you all
..........
semoga kenangan bersama xkan dilupakan




Ya Allah
berikanlah aku peluang
berikan aku kesempatan
untuk menempuh
segala ujian yang Engkau berikan kpd ku

Saturday, December 4, 2010

I'm so nervous....

tip tap tip tap tip tap
arini da 5 Disember
lg 5 ari result bakal kuar
aiyyop!!!
nape cepat sgt masa b'lalu

b'debar takutt ngeri
semua rase ade
ishh xkeruan rase bile pk sal result ni
pe yg aku jawab ek time exam aritu
lupa la plak

bile di pk balik
lps exam aritu aku da b'tawakkal
so, aku kena la b'serah & redha ape yg bakal aku dpt
rezeki masing2

Ya Allah berikan lah aku ketabahan
Amin
....................

Thursday, October 28, 2010

Ya Allah Ya Tuhanku
Berikan aku ketenangan
Berikan aku kekuatan untuk menempuh final exam ini
Kuatkan lah daya ingatanku utk menghafal
Permudahkan segala urusanku

Ya Allah Ya Tuhanku
Panjangkan lah umur kedua ibu bapaku
berikan mereka kesihatan yg baik
sembuhkanlah segala penyakit yg ada pada diri mereka


Semoga kami mendapat kesejahteraan dunia dan akhirat


.....Amin....



Wednesday, October 27, 2010

Malam Pertama...

Renungan Kita bersama...
Indahnya malam pertama
Tapi bukan malam penuh kenikmatan duniawi semata
Bukan malam pertama masuk ke peraduan Adam Dan Hawa

Justeru malam pertama perkawinan kita dengan Sang Maut
Sebuah malam yang meninggalkan esak tangis sanak saudara

Hari itu... mempelai sangat dimanjakan
Mandipun...harus dimandikan
Seluruh badan Kita terbuka....
Tak ada sehelai benangpun menutupinya. .
Tak ada sedikitpun rasa malu...
Seluruh badan digosok dan dibersihkan
Kotoran dari lubang hidung dan anus dikeluarkan
Bahkan lubang-lubang itupun ditutupi kapas putih...

Itulah susuk Kita....
Itulah jasad Kita waktu itu

Setelah dimandikan..
Kitapun dipakaikan gaun cantik berwarna putih
Kain itu ...jarang orang memakainya..
Karana sangat terkenal bernama Kafan
Wangian ditaburkan pada baju Kita...
Bahagian kepala.., badan. .., dan kaki diikatkan
Tataplah.... tataplah. ..itulah wajah Kita
Keranda pelaminan... langsung disiapkan
Pengantin bersanding sendirian...

Mempelai diarak keliling kampung yang dihadiri tetangga
Menuju istana keabadian sebagai simbol asal usul
Kita diiringi langkah longlai seluruh keluarga
Serta rasa haru para sahabat taulan
Alunan syahdu bersyairkan azan dan kalimah zikir
Akad nikahnya bacaan talkin....
Berwalikan liang lahat..
Saksi-saksinya nisan-nisan. . yang telah tiba dulu
Siraman air mawar.. pengantar akhir kerinduan
Dan akhirnya.... tiba masa pengantin..
Menunggu dan ditinggal sendirian,
utk mempertanggungjawab kan seluruh langkah kehidupan

Malam pertama yang indah atau meresahkan..
Ditemani rayap-rayap dan cacing tanah
Di kamar bertilamkan tanah..

Dan ketika 7 langkah telah pergi.....
Sang Malaikat lalu bertanya.
Kita tak tahu apakah akan memperoleh Nikmat Kubur...
Ataukah Kita akan memperoleh Seksa Kubur.....
Kita tak tahu...Dan tak seorangpun yang tahu....


Sunday, October 24, 2010

Akanku ingat selalu...

" saya sayang kamu semua "

Thursday, October 14, 2010

Dengan erti kata syukur....

Ku panjatkan kesyukuran padaMu yg Esa....

Alhamdulillah
Akhirnya semua presentation utk final year sudah b'akhir
aku b'syukur sgt2 padaMu Ya Allah

Thanks a lot to
En Adreen
En Nik Hilmi
En zaid
Miss Suriani
Madam Yaty
Madam Roswan
Madam Rosnani
Madam Nadiah
N
xlupa jg buat
Miss Aqmar
yg byk membantu sy dan byk memberi kata2 semangat
Semoga Allah merahmati kita semua dan mendapat keberkatan hidup di dunia dan akhirat
AMIN.....AMIN Ya RabbalAlamin...

Kepada kwn2
terima kasih ku ucapkan

Semoga segala apa yg kita lakukan mendapat keredhaan dr Allah
"Innallaha ma'ana"

(sesungguhnya ALLAH bersama kite semua)




Datanglah wahai ketenangan....

Hidup tidak selalunya indah
Langit tak selalu cerah
Suram malam tak berbintang
Itulah lukisan alam
(Begitu aturan Tuhan)

Jadilah rumput nan lemah lembut
Tak luruh dipukul ribut
Bagai karang di dasar lautan
Tak terusik dilanda badai

Dalam suka hitunglah kesyukuranmu
Dalam senang awasi kealfaanmu
Setitis derita melanda
Segunung kurniaanNya

Usah mengharapkan ke segalanya
Dalam perjuangan penuh pengorbanan
Usah dendam berpanjangan
Maafkan kesalahan insan
(Begitu ajaran Tuhan)

Hasbiallah, Hasbunallah
HasbiRabbi jalallahu Ya Allah

Dalam diam taburkanlah baktimu
Dalam tenang buangkanlah amarahmu
Suburkanlah sifat sabar
(Di) dalam jiwamu itu


Friday, September 24, 2010

Jika Allah mencintai seorang hamba, Dia mengujinya.

Jika bersabar, maka Allah memilihnya,

dan

jika ia rela, maka Allah mengutamakannya di sisi-Nya


Ya Allah

kuatkan lah diriku untuk menempuh segala ujian & cabaran dalam hidupku ini

Semoga aku tidak mudah berputus asa

Monday, September 6, 2010

Ramadhan Al-Mubarak

Alhamdulillah arini 6 September 2010....
Thanks a lot to Muhammad Hafiidz & Hanim
coz blanja kami-kami buka puasa
hari ni terasa puas hati dapat makan beramai2
da lama xmkn mcm ni...
seronok dpt tgk semua gembira
tapi still sedih coz abg ak sowg xde b'sama
ntah mkn ape la dia atas kapal tu
adekah sesedap yg kami-kami mkn td??
arap2 dia pun b'bhgia diperantauan sana

Buat kali kedua utk Ramadhan ini ak b'kesempatan solat jemaah di Masjid Muhammadi
btol xdinafikan solat disini terasa mcm solat dimasjidilharam
kemerduan imam membaca ayat suci megingatkan kembali semasa berada di Makkah
Aku mengharapkan satu hari nanti aku dapat pergi lg ke rumah Tuhan yg Agung itu





salam Ramadhan utk semua...

2-3 hari sblm cuti aku still lg pergi kolej
org lain semua sibuk duk pk nak raya
aku masih lg pk project aku
bkn ak xpk nak raya, tp ntah la mcm susah jer
niat dihati utk siapkan project awal nanti bleh test awal
Alhamdulillah
semua brg sudah dibeli semua brg sudah disolder
tapi bile ditest
masyaALlah
ia xnak jd
ntah la ape yg silap
bile dicek semua da btol
Adoyyai
mungkin btol kata senior litar ak ni xdpt hidayah lg
may b lps raya ni jd
Moga-moga ia jd kenyataan
Ya ALLAh
permudahkanlah segala urusan HambaMu ini
Amin

note kaki:raya-raya jgk.....tp blehkah ak lupa sal litar ak ini?????mak aii

Tuesday, August 31, 2010

Bersediakah kite??

pejam celik pejam celik
alih alih tinggal lg 8 hari kite dibulan Ramadhan
Cepat betul masa b'lalu
Detik2 untuk meninggalkan zaman Diploma pun semakin dekat

ViVa Final Project Physic
Presentation ENT
Presentation BEL
Final exam

semuanye coming soon
bersediakah kite untuk menghadapinya....

p/s:pe2 pon raya didahulukan.Duit raya dikumpulkan..hoho





Thursday, August 26, 2010


Alhamdulillah
hari ini aku dpt berita gembira penambahan ahli baru dalam keluarga saudaraku
aku turut tumpang gembira
Bayi lelaki seberat 2.9kg selamat dilahirkan jam 2.30am
di Hospital Besar Kota Bharu
secara operation

Ya Allah

Aku sungguh kagum dgn ciptaanMu
mulus dan tulus
baby kecil yg baru melihat dunia itu
bersih sebersih kain putih
Ku harapkan yg terbaik untuk semua


27Ogos2010

Alhamdulillah...

sedar xsedar kite dah separuh bulan berada dalam bulan Ramadhan
persoalannya???
apakah perubahan yg aku lakukan pd bulan mulia ini??
apakah penambah baikkan yg aku lakukan pada bulan ini??
apakah kelebihan ibadatku dr bulan2 lain selain bulan barakah ini??
Ya ALLAH
ampunkan lah dosa2 kami
sesungguhnya kami manusia yang lalai dan leka
bukakan lah pintu taubat kepada kami
tunjukkanlah kami jalan yg benar
iaitu
jalan yg diredhai
Amin....

Sunday, August 22, 2010

"Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat

dan

orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabat yg telah dicari"


"Sahabat yang tidak jujur ibarat dapur yang berhampiran.

Jikalau pun kamu tidak terkena jelaganya sudah pasti akan terkena asapnya"


"Usah tangisi akan perpisahan sebaliknya tangisi akan pertemuan.

Tanpa pertemuan, maka tiadalah perpisahan"


p/s:kpd semua sahabatku, hargai lah p'hubungan kite semua.....frendz 4 ever....

Thursday, August 19, 2010

...main edit-edit...

Me




























Sunday, August 15, 2010

"Wanita yg cantik tanpa peribadi yg mulia
umpaca kaca mata yg bersinar-sinar tetapi tidak melihat apa-apa"

"Akal itu menteri yg menasihati, Hati itu adalah raja yg menentukan,
Harta itu adalah satu tamu yg akan berangkat,
Kesenangan itu adalah satu masa yg ditinggalkan"

"jangan terlalu menyayangi seseorang, kelak kita akan membencinya,
jangan pula membenci seseorang, kelak kita akan menyayanginya"

Friday, August 13, 2010

"Nikmati Masa Hidup Selagi Ada Waktu..
Bila Hidup Bertemu Penghujung, Masa Tidak Bisa Berpatah Lagi.."

Wednesday, August 11, 2010

Astaghfirullahalazim.....

ape la yg nak jd ngan ak ni
kenapa perlu ade kali kedua
kenapa???

awal sem lepas pon cm ni jgk
nak kt xde penyesalan
ak rase ade
nak kt susah bendenye senang

semuanye b'punca dr ak sendiri jgk
semua buat smbil lewa
lepas tu
menyesal xsuda

akhirnye ak malu sendiri

YA ALLAH
ku pohon padamu
agar tidak ade kali ketiga utk kes ini
ku benar2 pohon padaMu
Ya Rabbal Alami


Tuesday, August 10, 2010

kite sering mahukan hari yg cerah
tetapi
ALLAH lebih mengetahui
hakikatnya hujan perlu diturunkan

kite ingin keseronokan jauh sekali kesusahan
tetapi
ALLAH lebih mengetahui
kesusahan itulah yg mengajar kehidupan

kite sering inginkan ketenangan
hakikatnya diri ini penuh dgn dosa dan kejahatan
tetapi
manusia tidak dapat lari dari kesilapan

semua itu bukanlah satu hukuman
tetapi
sebagai tanda kasih dan sayang agar kite lebih beriman

Thursday, July 29, 2010

Keimanan&Ketabahan

Ya Allah
Kuatkan la Iman Kami & Tabahkan la hati kami

xku sgka menempuh sem akhir ini adalah satu ujian yg sgt berat bg kami
dgn 3 final project yg wajib disiapkan dlm ms 1 sem ini amat menyerabutkan

salah anggapan ku yg menyangka sem akhir adalah mudah
rupe2nye t'balik
sem ni la masa 24 jam xcukup utk satu hari

Ya Allah
Ku pohon kekuatan & kesabaran
untuk menempuh sem akhir ini dgn jayanya
Semoga sem ini menjadi sem yg terbaek buat kami

p/s:to all my frenz,chayok2x.kuatkan semangat kita!!!!



Monday, July 26, 2010

Nisfu Sya'ban

Alhamdulillah....

Diam xdiam lg separuh bulan kite akan menyambut bulan yg penuh nikmat iaitu Bulan RAMADHAN
Malam ni merupakan malam Nisfu Sya'ban
Aku sgt bahagia hari ini kerana dapat menunaikan ibadat sunat
Memandangkan hari ini adalah hari isnin hari yg disunatkan untuk b'puasa
aku dan kwn2ku mengambil kesempatan b'puasa
kami b'buka puasa b'sama-sama

After Maghrib seluruh warga umah 474 b'kumpul utk m'bc Surah Yaasin
Alhamdulillah semua b'jalan dgn lancar
kami solat Insya' b'jemaah beramai2

Alhamdulillah rezeki kami murah hari ini
ptg tadi mak N ayah aku dtg
xsgka diorg bw mcm2 jenis buah
Ade buah durian buah rambutan buah Manggis
THANKS MY PARENT
pe lg lps solat isya'
kami makan b'jemaah
macam2 ragam ade
Aku gembira sgt coz mlm ni kami dpt b'kumpul
Mengaji ramai2 solat ramai2 makan ramai2

InsyaALLAH esok
sempena hari baik
kami semua akan b'puasa beramai2
Semoga Ibadat Kami diterima olehMu Ya Allah




Thursday, July 22, 2010

Memory Indah!!

Antara pic-pic menarik sepanjang kami di Utara.....

(bersama MPP Penang)

(bersama MPP Arau)

(Happy)

(Enjoy)

(Gembira)

(Suka)

(Kami di Gua Kelam)

(rase cam model)

(Fotographer Kami sepanjang kami di Utara)

ku bahagia....

Alhamdulillah...

Aku amat bersyukur
Aku rasa sungguh seronok bile semua aktiviti yg dirancang telah berjaya.
Bagi aku untuk menguruskan program ini agak mencabar krn melibatkan organisasi luar dan lokasi yg jauh
Dgn semangat Mis Aqmar N Naquiah
aku tekadkan jua untuk merealisasikan impian kami untuk menjayakan program ini.
Prosedur program ini amat la menyukarkan
Dengan telatah mak cik n pak cik kt kolej
telatah kanak2 rebina
mcm-mcm ade laa

Minggu p'tama cuti sem
kebanyakkan kwn2 ku sudah b'gembira b'sama family
tp aku n naq still lg di rumah sewa
menguruskan paperwork utk program ini
walaupun dlm hati terasa berat tp kami gagahkan jua
"org ckp: org yg byk sabar akan dpt yg torrbaek!!!"

tapi bile semua da berjaya
Ya Allah
amatla aku b'syukur padaMu

Aku sungguh happy
Memory ni xkan ku lupakan
dalam mencari pengetahuan dpt juga aku meluangkan masa bersama kawan2
pada sem yg t'akhir ni aku mau yg t'baik buat teman2ku
ahh!! sweetnye pengalaman ini
rasa cm nak undur balik tarikh
15-17julai2010

Tidak lupa untuk aku mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yg terlibat
Pihak
MPP Pulau Pinang N MMP Arau
Buat
Miss Aqmar N Naquiah
"Saya sungguh bangga dgn kamu"
(p/s:sorry kalau sy ade silap ms wat program ni)
Buat
En Adreen
"Thank a lot coz sudi join this program"
(p/s:trimas juga buat kamera yg canggih itu)
Buat
En Shah
"Terima Kasih juga diucapkan"
(p/s:lain kali klau nak join ckp jer xyah tunggu kitrg pujuk....hoho kan da terlepas)
Buat
Ashrof
"Kamu seorg pengarah program yg baik"
(p/s:thank belanja kami mkn malam)
Buat
semua AJK yg t'libat
(Zahirah Hidayah N Nabilah)
tqvm coz sudi gak tlg kitrg walaupun last minute bgtau tugas

AKU sungguh HAPPY
Semoga program ini dapat memberi byk manfaat kepada kami







Sunday, July 4, 2010

Colombo

Salah sebuah Negara yg t'letak di perairan India
Boleh dikatakan sebuah negara miskin yg sedang membangun
byk cite n pengalaman yg ak nak kongsi b'sama teman2 mengenai p'jalanan kami di negara ini


Dgn penerbangan UL318 Sri Lankan Airline dr KLIA, alhamdulillah kami selamat tiba di Colombo. Perbezaan masa antara Malaysia-Colombo lebih kurang 2jam 20minit
Fuhh penat yg amat
ni baru penerbangan 3jam
esk ke Jeddah lg la lm
5jam p'jlnn
awal2 ok lg
bleh lg ngadap movie dgr lagu and main game
bile da habis cite best mula la rase bosan
tgk kiri tgk kanan semua tido je
ak lak jenis yg susah nak tido


Siap je check in hotel N makan malam kitrg terus terperap dlm bilik hotel
mengantuk punya pasal sampai bleh terlelap dlm solat

ape yg best kat negara ni ialah kawasan ni dikelilingi oleh pantai
setiap tempat kami bleh lihat pantai
tapi pantai kat sini xselamat untuk mandi
ombak dan angin memang sgt la kuat
rase cm da bleh terbang da bile duk kat kawasan tepi pantai


lepas breakfast keesokan harinya
kami semua dibawa melawat sekitar bandar Colombo
disini kami dapat tahu dan melihat sendiri bagaimana kehidupan rakyat di negara ini


kebanyakkan penduduk disini adalah penganut agama budha
terdapat byk patung2 budha disepanjang jalan
kebanyakkan penduduk dikawasan ini menetap mengikut agama yg dianuti

di sepanjang jalan setiap 500 meter lebih kurang mesti ade polis dan askar yg mengawal
nak kata lebih selamat xjugak
rase cam lebih bahaya ade la
kebanyakkan rakyat di negara ini hanye berkaki ayam
masih ramai lg yg menggunakan basikal tua
menggunakan pengangkutan awam termasuk la tut tut
mereka hanye menggunakan lampu kalimantan sebagai lampu jalan


salah satu tempat yg kami singgah adalah tempat sejarah diorang
ape name tempat ak xtau
kat sini ade la seorg pak cik wat p'tunjukan ular
bile pak cik tu tiup serunai ular tu pun naik
time ni la pak cik tu bangun tuk kutip duit
kami pun ape lg kebanyakkannye lari naik atas bas
seb baik ak xduk dekat
huhu


sblm balik kami singgah kt satu kedai jual cenderamata
memang byk bende yg dijual
tapi kebanyakkannye ade gmbr gajah
susah btol nak cari yg xde gmbr gajah
al maklum la kebanyakkan dari diorg menyembah patung gajah

selepas solat zohor dan makan tgh
kami bersiap untuk ke lapangan terbang Colombo
kami akan menaiki penerbangan UL281 untuk ke Jeddah

pengalaman di negara ni tidak akan ak lupakan






Monday, June 28, 2010

syukur

Alhamdulillah akhirnye dapat gak ak meluangkan sedikit masa tuk mengunjungi blog ak
dan dapat gak ak mengetahui sedikit perkembangan kwn2 ak
cerita pengalaman ziarah & umrah insyaAllah ak akan cerita dilain waktu

buat masa ini
ak hanye ingin mengucapkan setinggi kesyukuran dan terima kasih buat sahabat yg byk berdoa untuk kami
keselamatan kami
kesihatan kami
kesejahteraan kami
syukur padaMu Ya Allah

result final
kesempatan ini juga ak ingin mengucapkan alhamdulillah
syukur padaMu Ya Allah
semua keputusan OKey
tahniah buat diriKu dan semua sahabat-sahabatku yg telah menerima keputusan final
tahniah juga kpd senior2Ku yg telah ditawarkan menyambung degree
Moga2 kami akan mengikut jejak langlah kalian
AMIN

buat sahabatKu Fatin Dalila & Abg B
selamat pengantin baru
tahniah diucapkan
semoga bahgia hingga akhir hayat
maaf xdapat join majlis
harap semua b'jln lancar

ok
setakat ini dahulu buat waktu ini
jumpa lg dilain waktu
=p

Saturday, June 5, 2010

five days...it's coming


10 jun 2010

di waktu ini hanya lecturer sahaja yg telah tahu result student
buat student
lagi 5 hari result bakal diperolehi
bersediakah aku untuk melihatnya???

memikirkan tentang result teringat la plak kt soklan2 yg telah aku jawab
bagaimana n apakah yg aku jawab???
hohoho
aku pun da lupa

apa yg still ingat soklan ritu cm susah gak r
XoXoXo

aku mengharapkan yg terbaik

Penantian


semakin hari semakin cepat masa berlalu
tanpa sedar lagi satu hari kami akan mertolak menuju ke tanah haram
untuk kali ke dua ini
insyaALLah
aku akan lakukan dengan lebih sempurna

tahun 2002
ketika aku ditingkatan satu
pengalaman pertama aku bersama parents
menjejak kaki dibumi 0rang
terasa asing dengan persekitaran yang jauh berbeza dari tanah air sendiri
perbezaan masa selama lima jam dari Malaysia menyebabkan aku agak sukar untuk membiasakan diri pada awalnya
jemaah seramai 19 orang memudahkan kami untuk bergerak
kami diberi peluang melawat negara Thaif
Thaif terkenal dengan buah Delima

tahun 2010
sekali lagi aku akan menjejakkan kaki di negara orang
untuk kali ini aku akan bersama parents dan kakak-kakakku
berbeza dgn kali pertama
jemaah yg bakal bersama kami seramai 39 orang
untuk kali ini sebelum kami menjejakkan kaki di tanah haram
kami akan melawat negara Colombo
klau xsilap aku Sri Lanka
ntah la cm mn ngan negara ini
sebelum ni xpernah lagi aku mendengar cerite tentang negara ini
so wait and see je laa
XOXOXO




Sunday, May 23, 2010

pencarian....

beberape hari ni ak berada dlm pencarian..
pencarian yg ntah dr mane mulanye..

senak mataku mula terasa
lenguh bahuku mula merengek-rengek
perasaan cuak kian menjalar
hahaha

ku mengharapkan pencarian ini akan bertemu dgn titik noktahnya
perasaan fed ud semakin menjadi-jadi
ketakutan kian melanda
bilekah dan dimanakah kamu????

tulunla wahai kamu
sebelum diri ini melangkah pergi
jelmakan la diriMu

wahai IDEA-IDEA...

p/s:ayat yg ntah ape2...sile abaikan
:wahai projek phyku.menjelma la kamu...

Wednesday, May 12, 2010

~pERmUdAhkan la IMPIAN Kami~

Ya ALLAH Ya TUHAN Ku

Ku Pohon padaMu
Panjangkan la Umur Ku
ibu bapaku
adik beradikKu
Guru-GuruKu Kawan-KawanKu
Saudara-saudara SeislamKu

Berikan Kami kesihatan yang baik
terutama kpd ke2-2 ibubapaKu

Buka kan la pintu Rezeki kpd Kami
berkatilah hidup Kami
moga-moga hidup kami dilimpahi dgn rahmatMu

Ya AllAh Ya TuhanKu

Bukakan la pintu kejayaan kpd Kami
Tunjukkan Kami jalan yang benar

jalan yang EngKau Redhai


PerteMukan lah Kami dgn jodoh Yang baik
yang dapat membimbing Kami ke pintu Syurga
Semoga kEhidupan Kami Tenang dan Damai

SeMoga Kami mendapat Keberkatan DariMu
DAN
SeMoga Perjalanan Kami Mengunjungi RumahMU berjalan dgn lancar


MASJIDILHARAM

MASJID NABAWI

Sunday, May 9, 2010

Salam...

da lama ak meninggalkan rakan kongsi ku ini
al-maklumla baru je lepas final exam

utk cerita kali ini
for 2 today
9 MEI 2010
wish luck kepada semua ibu-ibu yg sudi melahirkan kami
pengorbananMu sungguh bernilai
xterbalas dan ternilai
jasaMu sungguh besar
semoga kalian mendapat yg terbaik dan terindah drNYA yg maha ESA
especially
4 My LuL MuM
HJH SAFIAH ISMAIL

LuV U so MUch
MUAHHhhhh

for 2 night
Majlis Makan Malam 4 final SEm
aq dilantik sebagai usher utk majlis ni
WAH meriah sungguh rasenye
xsangka mlm ni ak berani utk memperagakan make up yg xpernah sblm ni aq pakai
ntah la cm mn rupa ak
xberani nk tgk kt cermin
nt takut xkenal muka sendiri
huhu
btw thanks 4 naq,cik ah and ida 4 de make up
syg korg semua
N sori sgt buat korang rushing

HOTEL

awal2 tu agak bengang jgk r
nasib baik dpt cover blik
aq xkisah pun tulun diorg tuk mlm ni
moga2 utk dinner kitrg nt ade jgk yg sudi menolong kami
semoga perjalan dinner kami lebih teratur
AMIN






Saturday, April 24, 2010

Gud For YoU Gud For Me...


Ingatlah bahawa anda boleh gagal dalam apa sahaja dalam hidup asalkan tidak menjadi seorg yang gagal

A smart person learns from mistakes, a wise person learns from the mistake of others

Kesilapan mengajar kita apa yang perlu kita pelajari selepas itu

Time is very slow for those who wait, very fast for those who are scared

jgn takut jgn segan dgn tindakan anda kerana seluruh kehidupan adalah ujian

Many people lose the small joys, in hope for happy happiness

Orang yg kurang berani untuk memulakan sesuatu adalah seorang yg tewas




Wednesday, April 21, 2010

final exaM......

21April2010
PHY310 sudah beransur pergi
Ku mengharapkan yg t'baik utk paper ni

24April2010
MUET is coming soon
SemoGa Ak dapat buat yg Torrrr....

29April2010
CSC akan menjelma
ak harap dapat cover semua bab
HTML ASP JAVA SCRIPT
masukla kamu dlm kepala ku
mudahkan ak utk menjawab soklan b'kaitanMu

Windu.....

Udah lama ak x mengusha bLog ni
kesian
ku xb'kesempatan utk melawat walhal byk p'kara yg ak ingin kongsikan
memandangkan sekarang ini musim final exam
masa ku byk dihabiskan untuk membuat preparation t'akhir

satu kisah yg ingin ak ingin kongsikan b'sama yg p'tama kali t'jadi dlm idup ak
satu pengalaman yg xdpt ak lupakan
bile pertama kali ak ditahan polis

Al-Kisah
satu petang
oleh sebab t'liur dgn burger McD yg en zaid mkn
kami sanggup xmkn nasi
ak Bella N Naq kluar mkn kt McD

punyer la lama kitrg menikmati burger Mcd
xprasan la plak ade akak buka gerai btol2 blkg keta ak parking
ak ni da la xbrape cemerlang bw kete
susah payah ak nk kuarkan kete
sek baik ade sowg brother tulun
pusing habis kiri pusing habis kanan gerak depan gerak blkg
ak rase cm nk t'cabut da sendi tulang lengan ak
akak 2 plak relek jer je duk susun brg2 dia
uish geram btol

bile da selamat kuarkan kete
dgn selambur jer ak drive
Bella N Naq cool je
sampai tali keledar pon satu owg pun xpakai

sampai je kat selekoh bgnn PKINK
semua plek
nape la ramai org kt kwsn tu
ak da mula cuak da
tgn ak laju jer tarik tali keledar
tarik punyer tarik xjumpa la plak lubang nk pin
N
xprasan la plak sejak bile ak brek kete tgh2 jln
bile ak prasan jer tgk polis da lmbai tgn da ak suh berenti
semua da cuak da
dlm fikiran semua bajet da ilang da RM300
reda je la

tp nasib baik polis tu ok
dia just tgk lesen jer
N
pesan suh pakai tali keledar
semua RM300 selamat

sYukur SyuKur
p/s : klau da syg duit RM399 tu,lain kali bile da naik kete tu pandai2 la tarik tali keledar dulu..
huhuhu =p

lain kisah ak smbung next time








Tuesday, April 13, 2010

LuCk...

Wish Luck FoR Me aNd FoR aLl My PreNzZZ

Final Is Final



p/s : hati-hati ketika memandu dan ketika menjawab soalan,,,
jadi lah seorang yang prihatin dan ingat lah orang yang tersayang....
jgn terlalu leka dan jauhi kecuaian.......


Sunday, April 11, 2010

Gambatte....

Menjadi Insan Yang Cemerlang Dan Gemilang

Maju kan Diri Untuk Melahir kan generasi yang terbilang

cayok cayok cayok

to

EveRyOnE

Do De Best Get De Best

Thursday, April 8, 2010

de End b4 the De End....

Alhamdulillah.....

syukur akhirnYe selamat jua dr segala kuiz N test utk sem ini......

TETAPI,

akan tibe satu lg peperangan besar yg akan menjelma selang beberape hari lg...
peperangan yg akan membuktikan hasil dr 1 sem persediaan yg telah dilalui N ditempuhi...

KU MENGHARAPKAN,

suatu hari nanti akan tibe result yg baik....yg dpt menggembirekan hatiKu, Ma N Ayah...
kakak2 abang2 lecturer2 rakan2 N so oN....

KU MEMINTA,

berikan Ku tunjuk ajar yg baik,
yg dapat membimbing diriKu utk masa2 akan dtg,

KU POHON GURU2 Ku,

halal kan la segala ilmu yg telah Dekau curahkan kpd Ku,
Doakan kejayaanKu selaku anak didikMu,
MaafKan la keterlanjuran Kata-kata Ku,

KU MERAYU YA TUHAN,

suatu kajaiban drMu yg dpt menolong diriKu yg kerdil ini...
yg mempunyai byk kelemahan,kekurangan,keda'ifan....
perkenankan la DOAKU YA ALLAH...

AMIN...AMIN YA RABBAL A'LAMI..


Wednesday, March 24, 2010

Ayah....

Ternyata ayah itu MENAKJUBKAN! !!!

*. Ayah ingin anak-anaknya punya lebih banyak kesempatan daripada
dirinya dan menghadapi lebih kesulitan, ;)

*. Ayah hanya menyuruhmu mengerjakan pekerjaan yang kamu sukai. Ayah
membiarkan kamu menang dalam permainan ketika kamu masih kecil, tapi
dia tidak ingin kamu membiarkannya menang ketika kamu sudah besar. Ayah selalu tepat janji! ;)

*. Ayah berasa sedih ketika melihat anak-anaknya pergi
bermain dengan teman-teman mereka.karana dia sadar itu adalah akhir
masa kecil mereka.

*. Ayah mulai mengatur hidupmu ketika tahu bahawa ibumu hamilkanmu, tapi selepas kamu lahir, ia mulai membuat rencana masa depan.
Ayah membantu membuat impianmu jadi kenyataan.

*. Ayah mungkin tidak mengetahui jawapan segala soalan yg kamu berikan, tapi ia akan berusaha membantu kamu mencarinya. Ayah mungkin nampak tenang dimata,tapi hatinye,siape yg tahu???

*. Ayah sangat gembira kalau seluruh keluarga berkumpul untuk makan
malam...walaupun harus makan dalam cahaya lilin karana lampu
padam.

AYAH ITU MURAH HATI..... :) :) :)
*. Ia akan melupakan apa yang ia inginkan, agar dapat memberikan apa
yang kamu inginkan.... .

*. Dan untuk masa depan anak gadisnya ayah berpesan :" Jangan berasa lemah meski pun kau seorang wanita, jadilah bidadari kecilku dan bidadari terbaik untuk ayah anak-anakmu kelak!!!, tapi jangan pernah kau gantikan posisi Ayah di hatimu". :)

*. Ayah bisa membuatmu percaya diri... karana ia percaya padamu... *. Ayah tidak mencuba menjadi yang terbaik, tapi dia hanya mencuba melakukan yang terbaik....

*. Dan terpenting adalah... Ayah tidak pernah menghalangimu untuk mencintai Allah SWT:) :)

membuatmu senang dan bahagia selalu....


LUV U DAD!!!

MOHD RAFI-EN YAJID


Muahh!!!

Thursday, March 18, 2010

WonDerFul DaY...

Dikesempatan ini aku mencuri sedikit ruang waktu untuk melayan karenah sahabatku ini
walaupun hajat dihati ingin menkodo kembali masa tidurku yg sering kali xmencukupi
hihihihi

this week aku agak buzy coz byk soalan quiz N test yg telah menunggu untuk dijawab
meminta perhatian lebih dari kami selaku insan bergelar pelajar
PHY310 MAT n PHY 340
semuanye memerlukan perhatian lebih untuk minggu ini
MAT CSC n QMT bakal menyusul pada minggu depan
Ku mengharapkan result yg terbaik buat diriku

YA ALLAH
bantu lah insanMu yg lemah ini
dilain kisah.....
buat pertama kalinye aku drive keta waktu malam.....menyusuri jalan asing bg diriku yg dikelilingi oleh daunan nipah........walaupon pada awlnye aku agak berat hati untuk melakukannye...tapi dgn satu perjanjian yg telah di;afazkan ak rempuhkan jua....Alhamdulillah semuanye selamat....

buwat diriku!!!!!!!!!

MEmang BeTul...

keyakinan diri amat penting
kalau tak???
Sampai bile kite ingin sering kali berasa lemahWake Up Girl!!!!! Cayok cayok...

"KIte Mesti Yakin Walaupun Salah"
(statement xleh blah)

13 march 2010
Pertama kali aku memasuki kampus kesihatan USM semenjak aku dilahirkan
kehadiranku menonton konsert UNIC n Hafiz Hamidun terasa amat berbaloi...
Alhamdulillah aku mendapat ketenangan setelah mendengar lagu2 ketuhanan....
jiwa ku yg serabut terase tenang pabila mendengar kalimah2 suci dan zikrullah...
THanks U foR Nabilah N Naquiah coz Join skali mlm tu...Tanpa korang xdpt la den nk p....
LUV U all so Much..Muuaaah

InsyaAllah 18 March 2010 we come back to USm for teater "Megho"

posing nga antu mek jahgo